Οι “άγιες” διεκδικήσεις της εκκλησίας στον Υμηττό και οι πρόθυμες πλάτες κράτους Δήμου
1.Σε πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου 23/5 και με αφορμή προβλήματα που ταλανίζουν το 9ο δημοτικό Σχολείο της πόλης και που κατά καιρούς οξύνονται στο πλαίσιο μιας ανούσιας διαμάχης μεταξύ των δυο δήμων αφού ως γνωστό το σχολείο συστεγάζεται σε σχολείο αρμοδιότητας του Υμηττού- Δάφνης , ξεχωρίζει μια παρέμβαση του Σ. Γεωργάκη.
Όχι φυσικά γιατί βρήκε την ευκαιρία.. να στριμώξει τάχα την Λαϊκή Συσπείρωση γιατί όπως είπε « στέλεχος της παρεμπόδισε την οικοδόμηση νέου σχολείου σε δασικό χώρο δίπλα στην ΔΙΑΝΑ με παρέμβαση στο ΣτΕ το 2002», αλλά γιατί μας υπενθύμισε ότι την «σωτήρια» πρόταση της τότε δημοτικής αρχής «την είχε αποδεχτεί και το κράτος και η Εκκλησία»!
Πρόταση που όπως είπε στην παρέμβαση του, ο δήμος θα πρέπει να επαναφέρει, χωρίς όμως και να μας διευκρινίζει, αν ο Δήμος θα πρέπει να επαναλάβει και τα διαπιστευτήρια του στις διεκδικήσεις της εκκλησίας όπως έκανε η διοίκηση του Θ. Γεωργάκη!
Η αλήθεια των γεγονότων είναι ότι ο εκλιπών πια Βαγγέλης Καστριτσέας Δικηγόρος, στέλεχος της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ και στενός συνεργάτης του Δ.Κιντή στην προάσπιση και κατοχύρωση της δημοσίας περιουσίας, είχε πράγματι προσφύγει στο ΣτΕ με στόχο την προστασία του δασικού χαρακτήρα της περιοχής με αφορμή, όχι το σχολείο αλλά την αυθαίρετη επέκταση νέων εγκαταστάσεων στην ΔΙΑΝΑ!
Η παρέμβαση του Β. Καστριτσέα στο ΣτΕ ήταν καίρια και σωτήρια για την προστασία της δασικής έκτασης. Αφού η τότε δημοτική αρχή του Θ. Γιωργάκη, στο όνομα πότε να χτίσει σχολείο και πότε να επεκτείνει τις αθλητικές εγκαταστάσεις, είχε ανοίξει ένα άτιμο αλισβερίσι με την Αρχιεπισκοπή, αναγνωρίζοντας της δικαιώματα ιδιοκτησίας σε μια ευρύτερη δασική έκταση του Υμηττού που πιάνει από τον ΑΠ.ΠΑΥΛΟ μέχρι πάνω από το θέατρο Βράχων. Και ως γνωστόν ο δρόμος προς την κόλαση είναι πάντα στρωμένος με καλές προθέσεις…και πάντα για τον λαό! Την ίδια περίοδο δε στις σελίδες του τύπο κάνουν την εμφάνιση τους σχέδια της Αρχιεπισκοπής να χτίσει Συνεδριακό Κέντρο στην περιοχή, σχέδια που ξεσηκώνουν θύελλα αντιδράσεων.
2.Το καλοκαίρι 2019 έκπληκτοι οι κάτοικοι της πόλης είδαν πάνω στον Υμηττό να εξαφανίζεται το μικρό παρεκκλήσι του προφήτη Ηλία και την θέση του να παίρνει μια νέα μεγάλη οικοδομή εκκλησίας! Μια αυθαίρετη οικοδομή 121 τετραγωνικών μέτρων κατάπιε το μικρό εκκλησάκι εν μια νυκτί, με τους κάτοικους να ξεσηκώνονται .
Το Σεπτέμβρη του 2019 το Δασαρχείο δίνει στον ιερέα Καρπαθίου εντολή παύσης εργασιών και τον καλεί να καταθέσει την άδεια εργασιών με την οποία ενήργησε. Οκτώβρη του 2019 συνεδριάζει το νέο τότε δημοτικό συμβούλιο και πληροφορείται ότι ο ιερέας είχε ενημερώσει την προηγούμενη δημοτική αρχή για την έναρξη εργασιών. Σε εκείνο το Δημοτικό Συμβούλιο ο Κος Αραμπατζής, επικεφαλής της παράταξης «η Πόλη που θέλω» θέτει ευθέως και εν αμφιβόλω τον δημόσιο χαρακτήρα της έκτασης που υποδέχεται το παρεκκλήσι και την περιοχή πέριξ αυτού και είναι μόνο η Λαϊκή Συσπείρωση που τον καταγγέλλει ότι είτε από αγνοία είτε από θέση ανοίγει με τις απόψεις του επικίνδυνους δρόμους για το χαρακτήρα του βουνού!
Στην συνέχεια μέσα από τα έγραφα και τις διοικητικές πράξεις που έχουν εγκρίνει τελεσίδικα την πράξη κατεδάφισης των αυθαιρεσιών μαθαίνουμε ότι:
Α. Ο εφημέριος ενήργησε μεν παρελκυστικά ως προς το εύρος της παρέμβασης με βάση την άδεια Μικρής Κλίμακας Εργασιών που είχε εκδώσει η ΥΔΟΜ της Αρχιεπισκοπής και ενέκρινε η ΥΔΟΜ δήμου Αθήνας. Όμως , και οι δυο κατά τον νόμο αρμόδιες υπηρεσίες, ελέγχονται γιατί η μεν αυτή της Αρχιεπισκοπής δεν κατάθεσε ποτέ πιστοποιητικό από το αρμόδιο υποθηκοφυλακείο «περί μη διεκδίκησης του ακινήτου από το Δημόσιο ή Ο.Τ.Α.» όπως ο νόμος ορίζει και η δεύτερη δεν έλεγξε ποτέ το ζήτημα της ιδιοκτησίας ως όφειλε !
Β. Το ΣΥΠΟΘΑ(Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων κ΄ Αμφισβητήσεων ) Κεντρικού Τομέα, το αρμόδιο όργανο που εξέτασε την προσφυγή του ιερέα ΚΑΡΠΑΘΙΟΥ ( 20/10/22), διαπιστώνει, με βάση τα στοιχεία του Φακέλου και το κτηματολόγιο, ότι ιδιοκτήτης του χώρου είναι το ελληνικό δημόσιο και για αυτό τον λόγο κρίνει , ότι δεν είχε εφαρμογή η πράξη της ναοδομίας περί «Αποκατάσταση Νομιμότητας» ( 6/2/20). Δεν κρίνει όμως , ως όφειλε την πρώτη απόφαση που εξέδωσε η ΥΔΟΜ Αρχιεπισκοπής και ενέκρινε η ΥΔΟΜ δήμου Αθήνας, αποφάσεις που αμφισβητούσαν ευθέως την ιδιοκτησία του δημοσίου στην περιοχή με απότοκα τους , τα τερατουργήματα του ιερέα .
Γ. Αντίθετα, αρκείται σε μια απλή σύσταση στην ΥΔΟΜ της Αρχιεπισκοπής «για έλεγχο της ιδιοκτησίας πριν την έκδοση αντίστοιχων πράξεων» και προτρέπει μάλιστα την Αρχιεπισκοπή να «αποκαταστήσει τυχόν ιδιοκτησία της σύμφωνα με τον νόμο …και να προχωρήσει στις νόμιμες ενέργειες για την διόρθωση στο κτηματολόγιο»! !!
3. Καλοκαίρι του 21 στην γειτονιά της οδού Κιθαιρώνος ξεσπά μια αντιπαράθεση του ιερέα του ναού του Α. Παύλου με τους κάτοικους της περιοχής, με πολλά ευτράπελα και πολλά ερωτηματικά .
Η εκκλησιά του Αγ Παύλου θεμελιώθηκε κατά παρέκκλιση μέσα σε δασική έκταση, κάπου ανάμεσα στο 1987-89, με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και υπουργό Γεωργίας ο Κ. Τσιγαρίδας .
Η τότε δημοτική αρχή του Δ. Κιντή παίρνοντας υπόψη την βούληση πολλών κατοίκων στην περιοχή να υπάρξει η εκκλησιά, υποχώρησε στις αντιδράσεις, καταφέρνοντας να οριοθετήσει την παιδική χαρά στο χώρο και αργότερα από την δημοτική Αρχή Θ. Γεωργάκη διαμορφώθηκε και ο μπροστινός περιβάλλοντας χώρος
Σε αυτή τη συνδυαστική χρήση χώρων μέσα στην ζώνη του Υμηττού έχει απομείνει μια μη δομημένη έκταση στο πλάι της εκκλησίας, που χρησιμοποιούσε η γειτονιά άτυπα για να παρκάρει και είναι ο χώρος εισόδου στην παιδική χαρά και ο ασφαλής διάδρομος που χρησιμοποιούν οι γονείς ώστε να αποφεύγουν τα παιδιά τον κίνδυνο της Κατεχάκη για την είσοδο τους σε εφαπτόμενο δημοτικό σχολείο του Βύρωνα.
Τα πράγματα στην γειτονιά κυλούσαν ομαλά μέχρι που ο ιερέας του Ναού αποφάσισε ότι μπορεί και δικαιούται να φράξει με ηλεκτρονικές μπάρες την είσοδο του χώρου και να τον χαρακτηρίσει προκλητικά με κάμερες και ταμπέλες που ανάρτησε ως Ιδιωτικό!
Αποτέλεσμα η γειτονιά να ξεσηκωθεί και να ενημερωθεί για τις επιδιώξεις της εκκλησίας στην περιοχή και τα σχέδια του παπά να ανατραπούν !
Συμπέρασμα. Ο Υμηττός πολιορκείται συστηματικά από την Εκκλησία.
Συχνά πυκνά στην περιοχή της Ηλιούπολης βγάζει μπροστά τις διεκδικήσεις της με διάφορα προσχήματα και πρόσωπα πχ , στον Προφήτη Ηλία με τις αυθαίρετες κατασκευές και την καταστροφή που επέφερε για το εκκλησάκι του προφήτη Ηλία, στην Κυθαιρώνος με την προσπάθεια του εκεί ιερέα να κλείσει με ηλεκτρονικές μπάρες για τους κατοίκους τον περιβάλλοντα χώρο στον Απόστολο Πάυλο διακινώντας υπογείως την δήθεν ιδιοκτησία της εκκλησιάς στην περιοχή, στην ευρύτερη περιοχή της ΔΙΑΝΑ που οι διεκδικήσεις της εκκλησίας είναι διαχρονικές και κατά καιρούς βρίσκουν την στήριξη δημοτικών αρχών και εκλεγμένων της πόλης.
Και ενώ αυτές οι επιδιώξεις είναι μια ομολογουμένως διαχρονική πραγματικότητα στον Υμηττό, οι δημόσιες υπηρεσίες ελέγχου είτε κλείνουν τα μάτια, είτε είναι μόνιμα σε χειμέρια νάρκη και τους ξυπνάει κατά καιρούς μόνο η λαϊκή αντάρα !
##Είναι καιρός πια να ενημερωθούμε υπεύθυνα, έστω από αυτή την δημοτική αρχή γιατί η προηγουμένη αν και χτυπούσαν οι καμπάνες δεν έδειξε ποτέ ενδιαφέρον , αν και κατά πόσο η Αρχιεπισκοπή έχει δηλώσει ιδιοκτησία μέσω του Κτηματολογίου στην ευρύτερη περιοχή της ΔΙΑΝΑ και του Δήμου Βύρωνα.
### Στην δε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου 23/5/24 ερωτηματικά προκαλεί και η τοποθέτηση της προϊστάμενης της Τεχνικής Υπηρεσίας η οποία διαπιστώνει «ότι οικόπεδα στο δήμο Ηλιούπολης δεν υπάρχουν» …!! ,(ας της πει κάτι κάνεις και πάλι για τις δημόσιες εκτάσεις στην πόλη και τον αγώνα του Ηλιοπολίτικου λαού, για κοντά τις 170 δημόσιες εκτάσεις στην πόλη που σήμερα είναι στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ και κινδυνεύουν με ξεπούλημα !! …) «ότι είναι ένα πυκνοδομημένος αστικός ιστός η Ηλιούπολη που περιβάλλεται από δασικές εκτάσεις και η λύση είναι το νέο ΓΠΣ που αν καταφέρει ο δήμος να τεκμηριώσει ότι δεν έχει εκτάσεις για συγκεκριμένες υποδομές μπορεί να ζητήσει»!!! ( που άραγε στον Υμηττό ;;..!)
Τασία Τσατσούλη
πρώην επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης Ηλιούπολης.