“Εντός του 2026 οι μελέτες για την Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης”. Συνάντηση Τ.Ευσταθίου με Κ.Κυρανάκη

Έβγαλε είδηση η συνάντηση του Τάσου Ευσταθίου με τον αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Κυρανάκη, σχετικά με την Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Τ.Ευσταθίου το υπουργείο εκφράζει την “πολιτική του βούληση οι μελέτες να ξεκινήσουν εντός του 2026, χωρίς επιβάρυνση διοδίων για τους πολίτες”, επισημαίνοντας παράλληλα οτι  “λόγω μεγάλου κόστους, σε κάθε περίπτωση απαιτείται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής”. 
Η διαβεβαίωση αυτή έστω και με την μορφή “βούλησης” σε αυτή την φάση, είναι η πρώτη καθαρή κυβερνητική εκδήλωση προθέσεων  σχετικά με το θέμα της Σήραγγας, αφού οι μέχρι τώρα δημόσιες αναφορές ήταν αόριστες, γενικόλογες και χωρίς χρονοδιάγραμμα. 
“Η συνάντηση αυτή με τον κ. Κυρανάκη μας δημιούργησε συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς φαίνεται πλέον ότι υπάρχει πλαίσιο και σχεδιασμός για την προώθηση του έργου”, αναφέρει στην δήλωσή  του ο Τ.Ευσταθίου, ανακοινώνοντας παράλληλα οτι η παράταξή του σκοπεύει να διοργανώσει σχετική ημερίδα, “Για τον λόγο αυτό, στις αρχές του 2026 θα διοργανώσουμε ημερίδα αφιερωμένη στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ηλιούπολης, με στόχο να αναδειχθούν προτάσεις και να διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο δράσης”.
Το συγκεκριμένο έργο είναι ένα μεγάλο και πολύ ακριβό έργο που αφορά όλη τη Νότια Αθήνα. Γύρω του και πάνω του προφανώς θα στηθούν πολιτικά παιχνίδια από όλους τους εμπλεκόμενους, Υπουργούς, Δημάρχους, Εταιρείες κλπ. Η ολοκλήρωσή του σίγουρα θα απαιτήσει αρκετό χρόνο και για την κατασκευή του σίγουρα  χρειάζεται εξασφάλιση ανάλογης χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η συγκυρία όμως έχει δυο στοιχεία που πρέπει να αναφερθούν: ο Κ.Κυρανάκης είναι βουλευτής της περιοχής (Νότιος τομέας) και ο αρμόδιος για τις μεταφορές στην Κομισιόν επίτροπος, είναι ο Έλληνας Α.Τσιτζικώστας.
Αναμένουμε την συνέχεια… 
 
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του Τάσου Ευσταθίου:
 
Στο πλαίσιο των θεσμικών μας ενεργειών, είχα συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών και Βουλευτή του Νότιου Τομέα κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, με τον οποίο είχαμε μια ουσιαστική και παραγωγική συζήτηση για τα σημαντικά ζητήματα της Ηλιούπολης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών.
Μεταξύ άλλων συζητήσαμε την ανάγκη για πύκνωση των δρομολογίων του ΟΑΣΑ και τη βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων του Μετρό, που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών.
Κυρίαρχο θέμα της συζήτησης αποτέλεσε η Υπόγεια Σήραγγα της Ηλιούπολης, έργο κρίσιμης προτεραιότητας για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού φόρτου στην πόλη μας και συνολικά των νοτίων προαστίων.
Ζητήσαμε με σαφήνεια, συγκεκριμένες δεσμεύσεις και δεν αρκεστήκαμε σε διαπιστώσεις για:
• την άμεση εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης,
• σαφές χρονοδιάγραμμα ωρίμανσης του έργου,
• ουσιαστική συνεργασία με τον Δήμο, με
συντονισμό και διαφάνεια
Η συνάντηση αυτή αποτελεί συνέχεια ενός διαρκούς αγώνα, από τις παρεμβάσεις μας στο Δημοτικό Συμβούλιο και τη συμμετοχή μας στις κινητοποιήσεις των πολιτών, έως και την επιστολή μας προς το Υπουργείο στις 29/09/2025.
Ο κ. Κυρανάκης, με γνώση των ζητημάτων και ειλικρινή διάθεση συνεργασίας, εξέφρασε την πολιτική του βούληση οι μελέτες να ξεκινήσουν εντός του 2026, χωρίς επιβάρυνση διοδίων για τους πολίτες, επισημαίνοντας παράλληλα, λόγω μεγάλου κόστους, σε κάθε περίπτωση απαιτείται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η συνάντηση αυτή με τον κ. Κυρανάκη μας δημιούργησε συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς φαίνεται πλέον ότι υπάρχει πλαίσιο και σχεδιασμός για την προώθηση του έργου.
Η Δημοτική Αρχή, μετά τις κινητοποιήσεις στα τέλη Σεπτεμβρίου, επέδειξε στη συνέχεια πλήρη αδράνεια και περιορίστηκε στη δημόσια καταγγελία. Την καλούμε, έστω και τώρα, να οργανώσει ένα συγκροτημένο σχέδιο διεκδίκησης με διάρκεια, τεκμηρίωση και καθολική συμμετοχή όλων των δημοτικών παρατάξεων.
Εμείς συνεχίζουμε σταθερά, με συνέπεια και διεκδικητικότητα, ώστε τα αναγκαία έργα να γίνουν πράξη προς όφελος της πόλης και των πολιτών.
Για τον λόγο αυτό, στις αρχές του 2026 θα διοργανώσουμε ημερίδα αφιερωμένη στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ηλιούπολης, με στόχο να αναδειχθούν προτάσεις και να διαμορφωθεί ένα κοινό πλαίσιο δράσης.
 
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *